راههای جلوگیری از سرقت پنل آیفون تصویری

در یکی دو سال اخیر که قیمت اجناس الکترونیکی بالا رفته است، آمار سرقت پنل دم دری یا زنگ آیفون تصویری به شدت افزایش یافته است. حال سوال بسیاری از افرادی که از آیفون تصویری استفاده میکنند این است که چه می توان کرد که جلوی سرقت پنل آیفون تصویری را گرفت. خوشبختانه چند راه وجود دارد که کار را برای سارقان سخت می کند، اما به صورت قطع جلوی آن را نخواهد گرفت.

کدام پنل های آیفون تصویری نظرها را جلب می کند؟

شاید سوال اساسی این باشد که چه چیزی باعث جلب توجه پنل آیفون تصویری می شود تا سارقان این پنل را به پنل های آیفون تصویری دیگر ترجیح دهند. اولین مورد ظاهر پنل است، در صورتی که از پنل های خاص یا کدینگ استفاده میکنید باید به فکر محافظت بیشتر برای پنل آیفون تصویری خود باشید. همچنین زنگهای دم درب ای که در مکانهای خلوت و کم رفت و آمد قرار گرفته اند نیز، طعمه ساده تری برای سارقان می باشند.

نصب پنل کدینگ آیفون تصویری

اما شاید برایتان جالب باشد که بدانید که اغلب سارقان پنل های آیفون تصویری افراد معتاد و کارتن خواب هستند و دنبال گزینه های ساده و کم دردسر برای سرقت هستند و ما تا کنون سارقان حرفه ای و تخصصی که به صورت تیمی به سرقت پنل آیفون تصویری بپردازند، ندیده ایم.

راه های جلوگیری از سرقت پنل آیفون تصویری

نصب قاب بارانگیر

اسمش قاب بارانگیر است اما در صورتی که از جنس های فلزی مناسب استفاده شود، این قطعه آنقدر کار سارق را زیاد می کند که او عطاعش را به لقایش می بخشد و به گزینه راحت تری فکر می کند. برخی از قاب بارانگیرها به گونه ای هستند که بجز چهار پیچ بزرگ با رزوه های زیاد، چند عدد پیچ دیگر نیز روکشی روی پیچ های قبلی ایجاد می کنند تا کار باز کردن آنها واقعا زمان بر باشد.

بارانگیر کشویی پنل آیفون تصویری

خرید بارانگیر کشویی سازگار با تمامی پنل های آیفون تصویری

استفاده از میکروسوئیچ و دزدگیر

پشت برخی از پنل ها به یک میکروسوئیچ تجهیز شده تا در صورتی که پیچ پنل کمی باز شود، میکروسوئیچ یک رله را فعال کند. حال می توان آن رله را به یک بیزر یا آژیر وصل کرد تا در صورتی که رله فعال شد، آژیر به صدا در آید و سارق متواری شود. البته می توان همان رله را به یکی یا چند زنگ نیز متصل نمود تا در صورت فعال شدن، زنگ واحد ها خورده و صاحب خانه متوجه دستگاری در پنل گردد.

بسیاری از برندها میکروسوئیچ را به صورت پیش فرض درون پنل قرار داده اند و نصاب می بایست صرفا آن را به زنگ ها یا به یک آزیر وصل نماید. اگر پنل زنگ آیفون تصویری شما به این رله تجهیز نبود باز جای نگرانی نیست چرا که رله دزدگیر پنل آیفون در بازار وجود دارد و میتوان بر اساس برند آن را خریداری کرد.

خلاقیت های شخصی

برخی از افراد نیز به صورت خلاقانه کارهایی انجام می دهند که سارق ترجیح می دهد نزدیک آن پنل ها نشود. به طور مثال استفاده از قاب کامپوزیت سفارشی جهت زیبایی و جلوگیری از سرقت که واقعا کاربردی است. در صورتی که نمی خواهید هزینه زیادی بابت کامپوزیت کنید، می توانید از که براکت فلزی که از روی پیچ های پنل بگذرد و دو طرف روی دیوار پیچ شود نیز استفاده کنید.

البته خیلی از افراد چون زخم سرقت را خورده اند به روش های مختلف از پنل آیفون تصویری خود محافظت کرده اند که نمونه هایی از آن را در عکس های زیر این پست می بینید.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
9 دیدگاه
آخرین ها
جدیدترین بیشترین آرا
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
محمدپور
محمدپور
3 years ago

سلام
میشه لطفا در مورد مشکل بزرگی که بهش برخورد کردم و هزینه ی ۲میلیونی گردنم انداخته کمکم کنید
میتونم میکروسوئیچ رو به یکی از زنگها وصل کنم که در صورت باز شدن پنل،یکی از طبقات زنگ بخوره که این احتمال هم وجود داره که در زمان سرقت،اون واحد حضور نداشته باشن،میخواستم بدونم چجوری میشه کاری کرد که میکروسوئیچ زنگ هر ۴ طبقه رو بصدا دربیاره؟
لطفا کمکم کنید و در صورت امکان بصورت ساده بیان کنید
باتشکر از عزیزان

سعید
سعید
10 months ago
پاسخ دادن به  محمدپور

میکروسوییچ فایده نداره، دزد پیچ زیر دربازکن رو میشکونه و تو یه لحظه بردش
یه تسمه فلزی رو آیفون بکشید، دو طرف تسمه رو به پیچ متری جوش بدید با دو مهره، پیچ متری ها رو به پشت دیوار ببندید.

ایمان
ایمان
3 years ago

سلام یک منبع تغذیه بتا گرفتم کنترل دار میشه دو سیم درب باز کن رو مستقیم به پشت پنل نصب کنم تا ریموت و میزنیم برق بده در و باز کنه؟؟؟؟
امکانش هست توضیح بدید چطور میتونم نصب کنم پنل دم دری الکتروپیک هست 10860 ده واحده

نوری
نوری
3 years ago

با عرض سلام .امید که خوب و سلامت باشید .جناب مهندس زمانی برای بکارگیری حفاظ آیفون تصویری جهت جلوگیری از سرقت و اتصال آن به میکروسوئیچ می‌شود شخصی را بهم معرفی نمائید .باسپاس نوری

ابراهیم
ابراهیم
3 years ago

سلام و درود بر شما . خواهشمند است در خصوص زنگ زدن آیفون تصویری تک نما در شب خود به خود توضیح دهید. تشکر

حسین
حسین
3 years ago

سلام میکروسوییچ ایفون را به کدام ترمینال زون دزدگیر مستر وصکنیم

مسعود
مسعود
3 years ago

سلام میکرو سوییچ ۳تا پایه داره میشه توضیح بدین چجوری خودم وصلش کنم به ایفون ممنون میشم

9
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx