روش های تنظیم جک آرام بند درب

درب هایی که یا بسیار کند یا بسیار تند بسته می شوند نیاز به یک دستگاه جهت تنظیم سرعت باز و یسته شدن درب دارند. آرام‌بند یک وسیله است که در بالای درب نصب می‌شود و وظیفه کنترل سرعت باز و بسته شدن درب را دارد. این وسیله می‌تواند مکانیکی یا الکترومغناطیسی باشد. بیشتر آرام‌بندها دارای سه پیچ قابل تنظیم هستند که هماهنگی آن‌ها باعث می‌شود درب به‌طور صحیح بسته شود.

  • بک‌چک (Backcheck): جلوگیری از باز شدن بیش از حد درب و برخورد آن با دیوار یا اشیاء.
  • سرعت اصلی (Sweep): تنظیم سرعت بسته شدن درب از حالت کاملاً باز تا نزدیک به بسته شدن.
  • سرعت قفل شدن (Latching): کنترل سرعت نهایی درب در لحظه‌های پایانی قبل از قفل شدن.

خوشبختانه، تنظیم آرام‌بند کار پیچیده‌ای نیست و با چند ابزار ساده مثل پیچ‌گوشتی یا آچار، می‌توانید مشکل را برطرف کنید. در ادامه با ۶ مرحله آسان برای تنظیم جک آرام‌بند درب آشنا خواهید شد که شما را از نیاز به کمک حرفه‌ای بی‌نیاز می‌کند.

بررسی روش های تنظیم جک آرام بند درب

مراحل تنظیم جک آرام‌بند:

  • برداشتن کاور آرام‌بند: اگر پیچ‌های تنظیم دیده نمی‌شوند، ابتدا کاور آرام‌بند را بردارید. در غیر این صورت، مستقیم به تنظیمات بپردازید.
  • بستن پیچ‌های تنظیم: هر سه پیچ تنظیم را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا کاملاً بسته شوند.
  • تنظیم پیچ بک‌چک: پیچ بک‌چک را خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید و درب را باز کنید تا مطمئن شوید به آرامی در حدود ۷۵ درجه قبل از برخورد به دیوار سرعت خود را کاهش می‌دهد.
  • تنظیم سرعت اصلی (Sweep): پیچ سرعت اصلی را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا سرعت بسته شدن درب افزایش یابد. اگر سرعت زیاد شد، آن را کمی در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا تنظیم شود.
  • تنظیم سرعت قفل شدن (Latching): پیچ سرعت قفل شدن را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید تا سرعت نهایی قفل شدن درب افزایش یابد. درب‌های ورودی معمولاً نیاز به سرعت بالاتری برای قفل شدن دارند، اما برای درب‌های داخلی می‌توانید این سرعت را کاهش دهید.
  • آزمایش تنظیمات: چند بار درب را باز و بسته کنید تا مطمئن شوید تنظیمات به درستی انجام شده است. اگر نیاز به تغییرات بیشتری دارید، با دقت و به مقدار کم (یک هشتم چرخش) تنظیمات را تغییر دهید. تغییرات کوچک می‌توانند تفاوت‌های بزرگی ایجاد کنند.

با انجام این مراحل، درب شما به نرمی و با سرعت دلخواه باز و بسته خواهد شد!

نظر شما را به یک ویدئو جهت آشنایی با روش های تنظیم جک آرامبند جلب می نماییم:

نوشته قبلی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
0 دیدگاه
آخرین ها
جدیدترین بیشترین آرا
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx