آموزش نحوه ذخیره سازی کارت و تگ NFC بر روی پنل کارتی تابا

در دنیای تکنولوژیک امروز، یکی از مهم ترین تاثیرات فن آوری از بین مثال های بی شماری که می توان زد و همه روزه نیز شاهد پیشرفت آن و تغییر طرح آن بود، بهره بری از آن در زمینه ها ی نظارتی، حفاظتی و پیشبرد ایمنی مان است که در خود به اصناف مختلف تقسیم می شود؛ نظارت بر تردد که یکی از اصلی ترین این مثال ها می باشد در طی چند سال گذشته دستخوش تغییرات فراوانی شده که باعث آن است که به صورت خود به خودی نه تنها امنیت تمام مراحل حفاظتی و نظارتی تا حد فراوانی دستخوش پیشرفت شده باشد، بلکه این پیشرفت را بتوان در ظاهر ماجرا و عملکرد برای مثال یک دستگاه آیفون تصویری تابا نیز مشاهده کرد. در متن پیش رو قصد داریم به یکی از آموزش یکی از جدید ترین سیستم های پیاده شده برای تردد از پنل یا زنگ دم دری، یعنی نحوه ذخیره سازی یا حذف کارت یا تگ NFC ویژه برند تابا بپردازیم با ما همراه باشید.

اهمیت رواج نصب پنل های کارتی و تگ دار

کمتر از نیم قرن از همه گیری آیفون تصویری، درب باز کن می گذرد و شاید پدران ما که دیگر با ورود به دهه پنج یا ششم زندگی خود، مسن به حساب می آیند، کاملا به یاد داشته باشند که قبل از این موج فراگیری الکترونیکی، نظارت بر تردد از درب منازل چگونه صورت می گرفت و اصولا تا چه حد قابل اطمینان بود، ولی ما که تا سه – چهار دهه فرصت زیست داشته ایم، صرفا رواج آیفون ها صوتی با زنگ های دم دری و پس از آن مانیتور های درب باز کن یا به اصطلاح آیفون های تصویری و نحوه های تکمیل شده آنها را یاد داریم. درست یاد دارم سارقی به درب منزل یکی از اقوام عزادار ما مراجعه و از طریق زنگ صوتی و خواندن فامیل بستگان عزادار، خود را به دروغ با نام آشنا معرفی و اقدام به دخول به منزل و سرقت نموده بود و همین مثال برای ضعف امنیتی آیفون های صوتی کافی می باشد. حال ولی با پنل آیفون تصویری تابا کارتی و تگ NFC دار تابا چنین اقدامی هم تقریبا غیر ممکن شده است که به نحوه ذخیره کارت و تگ در آنها خواهیم پرداخت:

ذخیره سازی در حافظه پنل

برای این امر به ظاهر پیچیده که قاعدتا قبل از نصب پنل دم دری آیفون تصویری ایرانی تابا (با ظرفیت از یک تا 1000 کارت یا تگ ان اف سی) انجام می شود، می بایست پنل را به یک منبع تغذیه وصل کنیم که ترجیحا یکی از بین دو مدل 735tl و 8401 تابا (12V /AC) که انواع مناسب هستند باشد؛ بعد از نصب ترمینال ای سی منبع تغذیه به ترمینال ای سی پنل، نصب ترمینال قفل درب باز کن به ترمینال d1 و d2 پنل و اتصال منبع تغذیه به برق 220 ولت شهری، نخستین کاری که می کنیم این است که کارت مستر (Master) را در حافظه پنل درب باز کن مان ذخیره کنیم (نکته قابل این است که خود کارت مستر برای باز و بست درب استفاده نمی شود):

آموزش گام به گام ذخیره سازی

برای این کار می بایست از داخل جعبه پنل زنگ آیفون تصویری تابا حاوی محتویات یک دستگاه جامپر (Jumper) که ابزاری سیاه رنگ، کوچک و مشخص است را برداشته آن را پشت پنل، روی 2 پین پایینی برد کارت خوان (Card Reader) مشخص در پنل مان قرار دهیم و کارت مستر را نزدیک بخش کارت خوان پنل کنیم تا با صدای بوق، کارت در حافظه پنل ذخیره گردد. بعد از قطع بوق و ذخیره سازی کارت مستر، جامپر را از Board کارت خوان جدا می کنیم و حال می توانیم کارت های تردد را با پنل مان ست کنیم؛ برای این کار می بایست ابتدا کارت مستر را نزدیک بخش ریدر قرار دهیم تا صدای بوق متقاطع ولی طولانی از پنل شنیده شود و سپس تا پایان مدت زمان صدای بوق زمان داریم تا کارت های تردد را به صورت یک به یک به قسمت کارت خوان (Card Reader) نزدیک کنیم و منتظر عملکرد واکنشی سیستم در راستای ذخیره هر کارت باشیم (که نشان دهنده save شدن هر کارت در حافظه کارت خوان پنل می باشد) و سپس با کارت های بعدی همین روال را انجام دهیم. تا اتمام صدای بوق زمان داریم تا هر تعداد کارت که داریم را با پنل ست کنیم و اگر باز هم کارت مانده بود و صدای بوق قطع شد، مجدد کارت مستر را به Card Reader نزدیک می کنیم.

حذف از حافظه پنل درب ورودی

گاه اما نیاز به حذف کارت ها از حافظه پنل نیز حس می گردد. حال این نیاز می تواند به عللی مانند دلایل امنیتی، تغییر شخص یا اشخاص استفاده کننده و یا مفقود شدن یک کارت یا تگ که مشخصا امنیت سازه را به خطر می اندازد باشد. برای این کار کافیست ابزار جامپر را روی 2 پین بالایی برد کارت خوان پنل قرار دهیم تا صدای بوق ممتد از پنل شنیده شود، بعد Jumper را خارج می کنیم، مجدد صدای بوق متقاطع را خواهیم شنید و پس از قطع بوق، به همین سادگی حافظه پنل درب ورودی ما خالی از کارت یا تگ NFC شده است و پس از آن در صورت نزدیک کردن کارت ها خواهیم دید پنل عمل نکرده و با صدای بوقی مانند صدای Error، عدم شناختن آن کارت یا تگ را اعلام می کند.

برای ذخیره سازی مجدد کارت هایی که به دلیلی یک مرتبه حذف شده اند نیز به روشی که بالا به تفصیل آن را توضیح دادیم عمل خواهیم کرد. در انتها جهت حذف تکی یک کارت از حافظه پنل دم دری، نیاز است (باز مانند تمامی اقدامات) ابتدا کارت مستر را جلوی Card Reader  قرار دهیم تا صدای بوق را بشنویم، سپس اگر کارتی که پیش از این در حافظه پنل ذخیره شده بوده را جلوی کارت خوان پنل بگیریم و منتظر بمانیم تا صدای بوق مجدد آن قطع گردد، این بار می بینیم که آن کارت از لیست کارت های ذخیره شده در پنل حذف خواهد شد.

جهت کسب اطلاع در مورد نحوه خرید و قیمت پنل دم دری تگ و کارتی تابا و کارت یا تگ NFC با کارشناسان فروش DCAKALA از طریق شماره پنج رقمی 72195-021 تماس حاصل فرمائید.

منبع تصاویر: سایت نور افزا

نوشته قبلی
نوشته بعدی
2 1 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
9 دیدگاه
آخرین ها
جدیدترین بیشترین آرا
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
جنت دوست
جنت دوست
2 years ago

سلام همکار گرامی
اصلا خوب نیست که از تصاویر وب سایت همکار دیگه دارین بدون اجازه استفاده میکنین.

مسلم زمانی ارفعی
Admin
مسلم زمانی ارفعی
2 years ago
پاسخ دادن به  جنت دوست

درود به هکار عزیز جناب جنت دوست
منبع تصاویر زیر پست اضافه شد تا قوانین وب سایت انجام شده باشد. و در رعایت قوانین عرف و شرع مشکلی نیاید. سعی می شود دو عکس استفاده شده در متن جایگزین شود تا خدایی ناکرده ناراحتی ای ایجاد نشود.
ممنون از تلاش شما و ایجاد بالاگ آموزشی تان

مریم
مریم
2 years ago

آیا میتوان به جای کارت از nfc موبایل استفاده کرد؟

مسلم زمانی ارفعی
Admin
مسلم زمانی ارفعی
2 years ago
پاسخ دادن به  مریم

بله میشه از موبایل ، ساعت ، کارت و تگ مترو و هر وسیله ای که nfc داره برای باز کردن درب استفاده کرد. اما قبلش باید روی پنل ست بشه

mardin ghazi
mardin ghazi
1 year ago
پاسخ دادن به  مسلم زمانی ارفعی

سلام چجوری باید رو پنل ست کنیم ؟

Last edited 1 year ago by mardin ghazi
ابوالفضل
ابوالفضل
1 year ago

سلام چطور میشه کارت مستر رو خام کرد؟

مسلم زمانی ارفعی
Admin
مسلم زمانی ارفعی
1 year ago
پاسخ دادن به  ابوالفضل

سلام- کارت مستر رو نمیشه خام کرد. کارت مستر برای اینه که شما کارت خام رو روی پنل آیفون تصویری خودتون ست کنید.

علیرضا
علیرضا
10 months ago

اگه شخصی بتونه پنل رو باز کنه و جامپر رو بذاره، کارت مستر هم حذف میشه؟ اینطوری میتونه یه کارت مستر جدید برای پنل تعریف کنه و امنیت ساختمان به خطر میوفته

مسلم زمانی ارفعی
Admin
مسلم زمانی ارفعی
10 months ago
پاسخ دادن به  علیرضا

سلام. باز کردن درب برای آدم فنی کار سختی نیست!

9
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx