معایب و مزایای آیفون تصویری الکتروپیک

شرکت الکتروپیک از تولیدکنندگان با تجربه و همچنین پر سابقه در ساخت سیستم های حفاظتی در ایران به شمار می رود که محصولات آن بسیار میان مشتریان شناخته شده است. یکی از این محصولات حفاظتی شرکت الکتروپیک، آیفون تصویری الکتروپیک است که در مدل ها و طرح های مختلف به فروش می رسد. انواع آیفون های تصویری الکتروپیک مانند تمام دربازکن های برند های دیگر، دارای مزیت ها و معایبی هستند که ما برای آشنایی بیشتر کاربران و خریداران در این مقاله آنها را مورد بررسی قرار می دهیم.

مزایای آیفون تصویری الکتروپیک

مزایای آیفون تصویری پیک

شرکت الکتروپیک تا به امروز با 30 سال سابقه فعالیت در حوزه سیستم ها حفاظتی قادر بوده محصولات با کیفیت و مناسبی را برای خریداران تولید کند. در این راه شرکت الکتروپیک موفق به کسب انواع گواهینامه های کیفیت از شرکت های معتبر شده است. آیفون های تصویری الکتروپیک جزء آن دسته کالاهای معروف و مرغوب این شرکت محسوب می شوند که دارای مزایای منحصر به فرد خود هستند. در ادامه به ذکر اساسی ترین و مهمترین مزایای آیفون تصویری الکتروپیک می پردازیم.

1-تعویض آسان قطعات معیوب توسط نصابان و افراد معمولی

یکی از دلایلی که آیفون های تصویری الکتروپیک را از رقیبان خود متمایز می کند، تعویض آسان قطعات معیوب آن است. به طوریکه علاوه بر نصابان، حتی افراد نامتخصص و مبتدی نیز می توانند به راحتی قطعات آیفون تصویری الکتروپیک را تعویض کنند.

2-نصب آسان

آیفون های تصویری الکتروپیک بر خلاف تعدادی از محصولات شرکت های داخلی و وارداتی، طریقه نصب آسانی داشته و نصابان به راحتی و در کمترین زمان ممکن عملیات جایگذاری و نصب آیفون تصویری را برای مصرف کنندگان انجام میدهند.

3-تنوع نسبتا بالا محصولات

تنوع بالای مدل الکتروپیک

همانطور که گفته شد، شرکت الکتروپیک از پیشگامان تولید آیفون های تصویری در داخل کشور است. این شرکت ابتدا در زمینه تولید آیفون های صوتی فعالیت داشت و سپس با پیشرفت تکنولوژی، شروع به ساخت آیفون های تصویری کرد. با این وصف، شرکت الکتروپیک تا به حال قادر بوده محصولات متنوعی را طراحی و به دست مصرف کنندگان برساند.

4-خدمات پس از فروش

یکی از فاکتور هایی که مشتریان به طور ویژه در هنگام خرید به آن توجه میکنند، خدمات پس از فروش است. از این رو شرکت الکتروپیک مانند بیشتر رقبای داخلی خود، همواره سعی در ارائه بهترین خدمات پس از فروش برای خریداران دارد. در این راستا این شرکت نمایندگی های فراوانی را در سراسر کشور احداث نموده تا در صورت خرابی و نقص در آیفون تصویری، مصرف کنندگان با مراجعه به نزدیک ترین شعبه، آن را حل کنند.

5-بردهایی با طول عمر بالا

از نقاط متمایز کننده آیفون تصویری الکتروپیک با اکثر دربازکن های موجود در بازار، می توان به برد هایی با طول عمر بالا اشاره کرد. بنابراین مشتریان نگرانی بابت خرابی زودهنگام برد آیفون تصویری خود نداشته باشند زیرا این برد ها با مرغوبترین مواد اولیه ساخته شده اند. این 5 ویژگی بهترین قابلیت این برند در مقاله معایب و مزایای آیفون تصویری الکتروپیک است.

معایب آیفون تصویری الکتروپیک

با اینکه آیفون های تصویری الکتروپیک دارای نقاط قوت فراوانی هستند که حتی در این مقاله به برخی از آنها مانند خدمات درب منزل و سیستم های آی پی در نسخه های جدید به طور کامل اشاره نشد، ولی همچنان محصولات این شرکت نقاط ضعفی دارند که شاید برخی از آنها برای مشتریان در هنگام خرید قابل چشم پوشی نباشد.

1-سیستم چهار سیمه

متاسفانه اساسی ترین مشکل اکثر آیفون های تصویری داخلی و بعضی از محصولات خارجی، سیستم چهار سیمه است. در حالی که تعداد معدودی از شرکت های تولید کننده آیفون تصویری از سیستم هفت سیمه و دو سیمه برای محصولات خود در نظر گرفته و به واسطه آن مشتریان فراوانی را به سمت خود جذب می کنند، ولی هنوز شرکت هایی نظیر الکتروپیک از سیستم چهار سیمه بهره می برند. مزیت سیستمهای هفت سیمه و دو سیمه در این است که اکثر قابلیت ها مثل ارتباط بین واحد ها از طریق همان سیم در دسترس است و نیاز به سیم کشی اضافی نمی باشد.

2-ناکارآمدی در تعداد واحد های بالا

نسخه های قدیمی آیفون های تصویری الکتروپیک برای استفاده در آپارتمان ها و ساختمان هایی با تعداد واحد های بالا مناسب نبودند. ولی خوشبختانه شرکت الکتروپیک به منظور رفع این مشکل، در سال های اخیر آیفون های تصویری با قابلیت نصب در تعداد واحد های بالا عرضه کرد تا رضایت کارفرمایان و مشتریان را به نحو احسنت به دست آورد.

3-زنگ نخوردن آیفون

زنگ نخوردن و ضعیف بودن صدای آیفون را می توان از مهمترین مشکلات محصولات شرکت الکتروپیک دانست. این نقص بر اثر استفاده از قطعه هوک نامناسب و ضعیف در آیفون تصویری به وجود می آید که بیشتر آیفون های تصویری الکتروپیک به این مشکل دچار می شوند.

4-تغذیه دوربین پنل از گوشی واحدها

یکی دیگر از نقاط ضعفی که در معدود آیفون های تصویری دیده می شود، تغذیه دوربین پنل از گوشی های واحد ها است که موجب تردید مشتریان هنگام خرید آیفون تصویری الکتروپیک می شود. انتظار می رود که شرکت الکتروپیک طی سال های آینده این مشکل را برطرف کرده و رضایت مصرف کنندگان را به طور کامل جلب نماید.

5-عدم پشتیبانی از سیستم خطی و سری برای واحد های بالا

آیفون های تصویری الکتروپیک مانند برخی از رقبای داخلی خود همچون سیماران از سیستم خطی و سری پشتیبانی نمی کنند. بنابراین شرکت الکتروپیک برای حفظ رقابت و جذب خریداران بیشتر، می بایست به این موضوع توجه ویژه ای کرده و آن را برطرف سازد.

تحلیل نهایی از آیفون تصویری الکتروپیک

در این متن ما به ذکر نکاتی اساسی و کاربردی برای آشنایی کاربران با معایب و مزایای آیفون تصویری الکتروپیک پرداختیم. حال در پایان این متن می خواهیم یک تحلیل کلی از این محصول ارائه دهیم. شرکت الکتروپیک در طی این سال ها تمام تلاش خود را برای تولید محصولاتی با کیفیت و مقرون به صرفه نسبت به سایر کالاهای وارداتی به کار گرفته است. همچنین امروزه با توجه به اینکه بسیاری از برند ها آیفون های تصویری مشابه به یکدیگر می سازند، شرکت الکتروپیک همواره طراحی های خاص و متفاوتی را برای محصولات خود در نظر می گیرد. بنابراین اینگونه می توان برداشت کرد که شرکت الکتروپیک برای مشتریان خود احترام خاصی قائل بوده و رضایت آنها در اولویت اول قرار دارد. امیدواریم مطالب و توضیحات این مقاله برای کاربران گرامی مفید واقع شده و با در نظر گرفتن آنها در هنگام خرید، بتوانند مناسب ترین محصول مورد سلیقه خود را برگزینند.

بهترین مزیت آیفون تصویری الکتروپیک چسیت؟

نمی توان یک مورد را مزیت دربازکن تصویری الکتروپیک دانست. به نظر ما سابقه بالای این شرکت در تولید آیفون تصویری باعث شده اکثر الکتریکی ها و برق کار ها با روش راه اندازی محصولات این برند آشنا باشند و این مورد مصرف کننده زا قادر می سازد در دورترین نقاط ایران نیز به پشتیبانی فنی دسترسی داشته باشد از سوی دیگر کیفیت قطعات الکتروپیک سر آمد بسیار از برندهای ایرانی است که باعث ماندار شدن محصول پیک در خانه ها شده است.

اگر بخواهیم بزرگترین عیب آیفون الکتروپیک را بازگو کنیم به چه نتیجه ای می رسیم.

در این بخش هم به نظر ما بهتر است به دو مورد اشاره کنیم. درست است که محصولات الکتروپیک به نسبت برندهای وارداتی ارزان است اما به نسبت برندهای سازنده دربازکن تصویری ایرانی تقریبا قیمت بالاتری دارد. این مورد وقتی آزار دهنده است که بسیاری از قابلیت ها مثل ارتباط داخلی بین واحد ها در مدلهای میان قیمت این برند نیز دیده نمی شود و این در حالی است که شرکت های نظیر سیماران و تابا در این رنج قیمت این قابلیت را قرار داده اند.

آیا جز این مواردی که گفته شد این برند در ساخت آیفون تصویری مزیت یا عیبی ندارد؟

مواردی که در این مطلب ذکر شده صرفا نظر کارشناسان و نگارنده بلاگ دی سی ای کالا است و ممکن است کارشناسان موارد دیگری را در لیست مزیت یا معایب بدانند و یا اصلا موردی را که در این مطلب گفته شد عیب یا مزیت ندانند.

نوشته قبلی
نوشته بعدی
0 0 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
2 دیدگاه
آخرین ها
جدیدترین بیشترین آرا
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
سلیم
سلیم
8 months ago

سلام مهندس
دو سئوال از خدمتتون داشتم
منظور شما از پشتیبانی “سیستم بصورت خطی و سری” چی هست؟
ممکنه بیشتر در مورد این روش توضیح بفرمائید و روی 4 سیم و 7 سیم مثال بزنید.
سئوال دوم اینکه
آیا همه مدلهای الکتروپیک مشکل تداخل “کامل” را حل نموده اند ؟منظور از تداخل این هست که با زنگ خوردن و برداشتن گوشی ؛ واحدهای دیگر قادر به دیدن تصویر و یا شنیدن صدا بطور همزمان و استفاده موازی نیستند.تا جایی که شنیده ام همه مدلها ( نه تنها الکتروپیک) این اشکال را دارند که بخاطر موازی بودن سیمها این اشکال ذاتی در بین همه آنها هست.سوئیچر ها هم فقط تداخل زنگ را حذف میکندیعنی بعد از زنگ خوردن و برقراری تماس با یک واحد دیگر زنگ بقیه واحد ها کار نخواهد کرد.آیا این شنیده ها درست هستند یا خیر؟
ممنون از شما

Last edited 8 months ago by سلیم
مسلم زمانی ارفعی
Admin
مسلم زمانی ارفعی
8 months ago
پاسخ دادن به  سلیم

سلام
یعنی شما می تونید سیم ها رو مستقیما به واحدها ببرید
و یا سیم ها رو از واحدی به واحد دیگر بکشونید و از یکسری سیم های مشترک استفاده کنید و از سوئیچر پشت مانیتور استفاده نمایید.
مشکل تداخل زنگ در این مدل هم وجود داره

2
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx