معایب و مزایای دوربین های بیسیم اسفیورد

دوربین بی سیم با ظاهر ساده طراحی شده اما در باطن قرار است کارهای بزرگی انجام دهد. این دوربین ها درون خود باید هر کاری که یک پکیج دوربین مدار بسته به همراه دی وی آر و متعلقات را انجام میدهد در خود گنجانده و روز به روز در حال پیشرفت است. 

چند سالی است که در بین برند های مختلف برندی ایرانی به نام اسفیورد قد علم کرده و اکنون سهم خوبی از بازار دوربین های بیسیم را داراست. حال ما بررسی می کنیم که مزایای و معایب دوربین بیسیم اسفیورد چه بوده که توانسته اکنون این جایگاه مناسب را به دست آورد.

مزایای دوربین اسفیورد

سرور اختصاصی در ایران

شاید اولین سوالی که در ذهنتان می آید این است که این سرور چیست که در دوربین مدار بسته مخصوصا دوربین بیسیم اینقدر مهم است. در پاسخ باید بدانید که دوربین های بی سیم جهت انتقال تصویر با یک کلید امنیتی به یک نقطه و یا همان سرور متصل می گردند و مصرف کننده این دوربین ها با طی کردن این موارد می تواند به صورت زنده تصاویر را دریافت کند. حال اگر اتصال به این سرور کند یا حتی فیلتر شده باشد مصرف کننده تصویری ندارد و در بهترین شرایط ویدیویی با تاخیر زیاد و مقطع خواهد دید.

اما اسفیورد با انتقال سرور به ایران این مشکلات را برطرف کرده و سرعت خیره کننده ای در انتقال تصویر دارد. این سرعت انتقال تصویر تا آنجایی خوب است که مصرف کننده حتی با اینترنت ضعیف نیز قادر به مشاهده آنلاین تصویر است.

دوربین بیسیم اسفیورد با ارتباط آنلاین

اینترنت نیم بها

مصرف اینترنت نیم بها نیز به واسطه انتقال سرور به ایران پدید آمده که باعث میشود خرج مشتری به واسطه مشاهده آنلاین تصویر نصف شود. در حال حاضر همه ی اپراتورها از این سیستم پشتیبانی میکنند و تصویری سریع و بی وقفه را نصیب کاربر می نمایند.

تنوع بالای محصولی

قبل از اینکه اسفیورد به این شکل مطرح شود، یکی از مشکلات رایج مصرف کنندگان دوربین بی سیم تنوع دوربین بود. به گونه ای که برندها تنوع ظاهری خاصی نداشتند و مصرف کننده مجبور بود از بین دوربین ها که اکثرشان به یک شکل بودند یکی را انتخاب کند. این مشکل در دوربین های محیط خارج تشدید میشد و گاهی مصرف کننده هیچ انتخابی نداشت. اما اکنون تنوع بالای محصولات اسفیورد می تواند نظر هر شخص سخت پسندی را به خود جلب کند و این شرکت برای هر محیطی محصولی برای ارائه دارد.از دوربین های ساده کنترل کودک گرفته تا دوربین های ضد آب یا چرخشی فضای باز که می توان برای اماکن صنعتی از آن بهره برد.

تنوع دوربین بیسیم اسفیورد

اکسسوری کامل و مطابق با نیاز

بسیاری از مصرف کنندگان دوربین های بیسیم به دنبال این اند که کلیه تجهیزات مربوط به دوربین شان را از یکجا تهیه کنند. از رم میکرو اس دی گرفته تا مودم دانگلی یا رومیزی و حتی برق اضطراری برای دوربین همه و همه با برند اسفیورد وجود دارد تا مشتری هر آنچه مد نظر دارد را از اسفیورد خریداری کند.

استفاده از تکنولوژی بروز

خودرو سازان ایرانی این را در ذهن ما به وجود آوردند که محصولات ایرانی همیشه فاصله زیادی نسبت به تکنولوژی جهانی دارند. اما در دوربین های اسفیورد این وجود ندارد. شما هر آن چیزی که در بهترین دوربین های بیسیم از بهترین برند ها دیده اید را می توانید در اسفیورد مشاهده کنید. تکنولوژی های نظیر تشخیص حرکت، تشخیص انسان، تعقیب سوژه و استفاده از دید درشب IR به همراه وارم لایت گواه این صحبت ماست.

تشخیص حرکت و تعقیب سوژه دوربین بیسیم اسفیورد

دزدگیر و دوربین با هم

دوربین های اسفیورد می تواند در صورت تشخیص حرکت آژیر بکشد. این قابلیت یکی از ویژگی های خوب این دوربین هاست. هر چند که ما معتقدیم برای حفاظت حرفه ای تر بهتر است از دزدگیر منزل استفاده کنید. اما همین صدا برای بسیاری کاربری است و نیاز به یک سیستم حرفه ای و خاص ندارند و مشتری را برای هزینه های بیشتر بی نیاز میکند. حتی اسفیورد برای صدای آلارم پخش شده از دوربین نیز چند انتخاب گذاشته که از طریق برنامه قابل تغییر است.

دوربین مداربسته اسفیورد با آلارم دهی

پشتیبانی فنی قوی و پاسخگو

تقریبا اکثر دوربین های وایرلس بازار مرجع پاسخگویی مشخصی ندارند و از این جهت اسفیورد یک استثناست که قسمت جداگانه برای کمک به مشتریان برای پاسخگویی برای چگونگی راه اندازی دوربین هایش دارد. البته فیلم های آموزشی متعدد تا جای زیادی می تواند مشتریان را برای چگونگی راه اندازی این دوربین ها کمک کند. با این حال مرکز پشتیبانی اسفیورد نیز نقطه ای قابل اتکاست.

گارانتی معتبر و خدمات طولانی مدت

در زمانی که بسیاری از دوربین های بیسیم حتی یک ساعت هم گارانتی نمی شوند، اسفیورد با گارانتی 6 ماهه محصولاتش این اطمینان را به آنان میدهد که در این مدت هر خرابی غیر عمدی ای را شامل گارانتی می کند و این گارانتی می تواند تا تعویض کامل دوربین نیز باشد. البته پس از این مدت نیز اسفیورد خدمات دوربین هایش را انجام میدهد تا مصرف کننده نگران پیدا نشدن قطعه برای دوربین خریداری شده اش نباشد.

گارانتی و پشتیبانی دوربین مداربسته اسفیورد

معایب دوربین های اسفیورد

هیچ وسیله ای بی نقص نیست و اسفیورد هم از این قادله مستثی نیست. با اینکه این برند به نسبت خیلی از دوربین های بیسیم دیگر کم نقص تر است اما می توان معایب زیر را در مورد آن بازگو کرد.

قیمت بالا

دوربین های بیسیم آمده اند که با هزینه پایین کار یک پک کامل دوربین و دی وی آر را انجام دهند. اسفیورد در ابتدا محصولاتش را با قیمتی رقابتی به نسبت دیگر برندها عرضه مینمود. اما پس از مشکلات پیش آمده در اینترنت کشور و اختلال در انتقال تصویر این برندهای خارجی، اسفیورد دیگر اهمیتی به رقابتی بودن قیمت اش نمی دهد و ارزان ترین محصولش که زمانی ارزان تر از دوربین های معمولی برند آیمو و بلو رمز بود اکنون در حدود 30 درصد گرانتر از آنهاست.

دوربین بی سیم آیمو مدل Ranger 2

قیمت اردیبهشت 1402: 1450000 تومان

دوربین بی سیم اسفیورد Z210
قیمت اردیبهشت 1402: 1980000 تومان

راه اندازی نه چندان ساده

وقتی فیلم های راه اندازی دوربین های بیسیم اسفیورد نگاه میکنیم این نکته به ما القا می شود که راه اندازی سیستم 2 دقیقه هم زمان نمی برد. اما واقعیت این نیست. از سردرگمی در دریافت برنامه ای که با سرورهای داخلی سازگار است تا اتصال به سرور هر کدام ممکن است مشتری را گیج کند.

اسفیورد می بایست لینک دانلود را به نحوی ساده روی کارتن محصولات و همچنین گوگل پلی یا اپ استور بروزرسانی کند تا مشتری در اینکه الان باید از کدام ورژن استفاده کند گمراه نشود.

راه اندازی ناموفق دوربین اسفیورد

یکی دیگر از موارد شایع که در دوربین وایرلس اسفیورد دیده ایم مرحله ایست که وای فای مودم و پسورد آن به دوربین معرفی می شود و پیغام تایید شد از دوربین شنیده میشود، اما در نرم افزار این ثبت نشده و تایمر معکوس به انتها رسیده و درخواست ست کردن دوباره دوربین میکند. جالب اینجاست اگر در این مرحله برنامه را ببندید و چند دقیقه بعد برنامه را باز کنید دوربین مورد نظر به برنامه اضافه شده و تصویر آنلاین را خواهید داشت و این برای کسانی که تجربه متعدد راه اندازی این دوربین را ندارند گیج کننده است.

امنیت پایین

اگر از امنیت سرور های داخلی بگذریم و به اسفیورد بابت امن سازی آن اعتماد کنیم موردی که تعجب ما را برانگیخت در امنیت خود دوربین بود. اگر کسی دوربین را سرقت کند و آن را ریست کند بدون هیچ مشکلی میتواند از آن استفاده کند و با ریست کردن دوربین حساب صاحب دوربین پاک میشود.  اکثر دوربین های بی سیم معتبر به این صورت هستند که یک ایمیل به آنها معرفی شده و این دوربین با آن ایمیل یا شماره تلفن رجیستر می شود. حال اگر آن دوربین به سرقت رود یا کسی بخواهد از آن برای جای دیگری استفاده کند بدون اجازه و تایید صاحب ایمیل این امکان وجود ندارد. صاحب دوربین حتما باید وارد برنامه شده و از حساب دوربین مورد نظر خارج شود تا کس دیگری بتواند از آن استفاده کند.

ریست کردن دوربین اسفیورد

عدم وجود کلود یا فضای ابری

توضیح: در انتهای سال 1402 و ابتدای سال 1403 شرکت اسفیورد فضای کلود با امکان پرداخت ریالی را راه اندازی کرد. این برای اولین بار است که در ایران یک دوربین بیسیم به صورت استاندارد و به پرداخت کارت شتابی به فضای ابری وصل می شود. البته این دوربین ها همچنان هیچ امکان رایگانی برای ضبط تصویر در فضای ابری حتی به صورت محدود در اخیتار کاربر نمی گذارند.

وجود کلود یا فضای ابری برای دوربین های بی سیم ضروری است. چرا که در صورت آسیب دیدن دوربین یا سرقت آن میتواند آخرین موارد ضبط شده را در اختیار صاحب خود قرار دهد. بسیاری از برندها حتی ضبط در حالت موشن(تشخیص حرکت) را نیز به صورت رایگان در اختیار مشتری گذاشته اند، اما دوربین های اسفیورد هیچ امکانی برای فضای ابری دوربین هایش نکرده و حتی در حالت موشن عکس نیز ذخیره نمیشود و صرفا به ارسال نوتیفیکیشن بسنده می کند و اگر کارت حافظه ای در دستگاه وجود نداشته باشد هیچ چیز جز تصویر آنلاین در برنامه نمیشود یافت.

نوتیفیکیشن نامطمئن

نوتیفیکیشن در دوربین اسفیورد

شاید در تبلیغات دوربین های اسفیورد استفاده به عنوان دزدگیر آن نظر شما را جلب کرده باشد. این مورد را از تجربه شخصی نویسنده این مطلب داشته باشید که حداقل در دوربین های Z336 و Z210 خیلی نمی توان روی دزدگیر آنها حساب باز کرد. نوتیفیکیشن های بی دلیل این دوربین مخصوصا در زمانی که نور کافی در محیط نباشد می تواند آزارتان دهد. این مورد حتی پس از تغییر حالت موشن به تشخیص انسان نیز برطرف نشد و این نشان میدهد که نرم افزار هوش مصنوعی که اسفیورد از آن استفاده می کند خیلی جای کار دارد.

جمع بندی

مواردی که در بالا گفتیم تمام معایب دوربین های بی سیم اسفیورد است که در صورت برطرف شدن هر یک از آنها این پست به روز رسانی می گردد. با این حال این برند به واسطه کیفیت تصویر خوب دوربین هایش، انتقال تصویر سریع، گارانتی معتبر، جوری اجناس، پشتیبانی قوی مورد استقبال عموم قرار دارد. این برند از نظر نگارنده که تجربه شخصی از چندین برند خارجی و ایرانی دیگر نیز داشته ام در حال حاضر تنها انتخابی است که به لحاظ اتصال و انتقال تصویر مطمئن است و به همین دلیل شاید تنها گزینه قابل استفاده باشد.  اگر شما جزو مصرف کنندگان این دوربین هستید و مورد دیگری در آن دیده اید می توانید در قسمت نظرات آن را بازگو کنید. 

نوشته قبلی
نوشته بعدی
3 4 امتیاز
امتیازدهی به مقاله
اشتراک گذاری
اطلاع از
guest
19 دیدگاه
آخرین ها
جدیدترین بیشترین آرا
بازخورد داخلی
مشاهده همه نظرات
هادی
هادی
1 year ago

سلام یک مشکل اینه که وقتی وایفا ورمزشو به نرم افزار میدیم وqrکد توسط نرم افزار تولید میشه وجلوی دوربین میگیریم چرا مثلا با مودم یوتل وخط vdslدوربین کلمه اوکی رو نمیده وبه سروروصل نمیشه وتایمش تموم میشه!!!!!؟؟؟ ولی با وایفای گوشی که شیر میکنیم وصل میشه

Last edited 1 year ago by هادی
هادی
هادی
1 year ago
پاسخ دادن به  مسلم زمانی ارفعی

عزیز من خدمت شما نوشتم که بعد از تولید qr وگرفتن جلوی دوربین اون اوکی رونمیگه وایفا ورمزش هم درسته مودم یوتل هست وخط vdsl!!!!ولی با خط ایرانسل ودیتاش وصل میشه!!!!

محمدعسکری
محمدعسکری
10 months ago
پاسخ دادن به  هادی

دوست عزیز احتما اینکه در آن تایم مشکل اینترنت از بستر vdsl بوده هست زیراکه حداقل سرعت آپلود میبایست 1024k باشد

سحر
سحر
9 months ago
پاسخ دادن به  مسلم زمانی ارفعی

اگررر مشکل داره والبته عیوب به این بزرگی داره ارائه ندید به مردم
بگید قبلش این مشکلاتو داره
البته بگید که کسی خرید نمیکنه ازتون

ابراهیم
ابراهیم
1 year ago

اشغال ترین دوربینی که دیدم من ۵ مگ با دید رنگی گرفتم ۶۰۰ یعنی یه دید در شبش به این ارزش داره حالا ۲ میلیون دادم z221 فقط خوبیش اینه بخاطر سرور های ایرانش که اگه ما آزادی داشتیم این اتفاق نیوفتاد میتونم تصویر کیفیت پاینشو هر موقع بخوام ببینم ولی دزدگیرش اشغاله یعنی پیغام نمیاد یا بیاد نمیتونی همون لحظه ببینی بعد اینکه خونتو دزد زده دستگاهتو برده وقتی بری تو نرم افزار تازه میفهمی پیغام داری
سرعت چرخش دوربین ضعیف
صدای کم وقتی آژیر میزنه انگار داره تو قوطی حرف میزنه
بعد از همه بدتر به خودشون میگی میگن مگه دوربین ۱۰ میلیونی خریدی توقع داری
تورو خدا نخرید بگردید یه دوربین بهتر که تو ایران جواب بده بخرید
من پشیمونم
یه روز منو از شمال کشوند تهران چون دیدم قطع شده بود شک کردم گفتم شاید دزد امده خونه بدو بدو امدم دیدم مشکل از دوربین بوده که تصویر نمیداده من اون موقع مطمئن بودم ازشون ولی بعد این ماجرا دیگه سمت این برند نمیرم

سعید
سعید
8 months ago
پاسخ دادن به  ابراهیم

بهترین دوربین بیسیم موجود در بازار اسفیورد هست. البته محاسن این برن بسیار بیشتر از معایب آن است

بابایی
بابایی
1 year ago

من مصرف کننده دوربین اسفیورد هستم ازمعایب دیگر این دوربین ها علاوه برآنهایی که گفته شد زوم کردن روی سوژه است که اصلا درست عمل نمی کند ویابازوم بیشترازتعیین شده یاکمتریاباپرش چندمرحله تصویر تا عادی شدن زوم مواجه هستم وکارایی خودراندارد،حتی فیلم هم به شرکت ارسال کردم.

محمدعسکری
محمدعسکری
10 months ago

با سلام
من تجربه استفاده از انواع دوربین برند اسفیورد استفاده کردم ,مشکلاتی که در بالا ذکر کردید گاها بوجود میاید ولی در حالت کلی به نسبت برندهایی با محصول مشابه خیلی بهتر است
پشتیبانی و گارانتی و خدمات پس از فروش این اطمینان خاطر را به مشتری می دهد.

جلال باقری
جلال باقری
10 months ago

سلام وقت شما بخیر
من یکی از مصرف کنده این شرکت هستم دوربین من Z325هست صادقانه بگویم کیفیت درروز خوب هست ولی متاسفانه مشکلاتی هم دارد 1این وقتی باران می آید آژیر دوزگیرش به صدا درمی آید
2اگر جلوی چشم دوربین پر پرنده ویا تارعنکبوت بگیرباز هم صدای آژیر دوزگیر بلند می شود
3در شب تصاویر رنگی خوبی ندارد
پلاک ماشین نشان نمی‌دهد
4کسانی که از جلوی دوربین رده می شود وازه نیست
5اگر داخل اپیکشن یا نرم افزار دوربین Z325باشید به شما هشدار می‌دهد واگر اپیکشن باز نباشید هشدار نمی دهد
۶متاسفانه پشتیبانی بسیار ضعیف داردوجوابگو نیستن

علیرضا
علیرضا
9 months ago

سلام
دوربین که یکبار راه اندازی شده و به دلایلی برنامه پاک شده یا گوشی گم شده .تو گوشی دیگه راه اندازی نمیشه و پیام میده که قبلا تو گوشی دیگه راه اندازی شده اول باید اونو پاک کنید تا دوباره نصب بشه .چکار باید بکنیم؟؟

رامین
رامین
9 months ago

دوستان من اشتباه کردم فقط برای سرور داخلی بودن ۴ مدل اسفیورد خریدم.واقعا افتضاحه دایما اف لاین میزنه و باید دوربین و قطع و وصل کنید تا شاید وصل بشه.پشتیبانی هم همش جواب سر بالا میده.پولتونو دوست ندارید، بخرید.من فقط به اجبار سرور داخلی بودن خریدم چون دوربینهای دیگه هم دارم گفتم اگر نت بین الملل قطع شد، این یه جورایی کمکم کنه وگرنه میدونستم داستانش چیه.دوربینهای مارک خارجی دیگم مثل بنز وصل میشن.دیگه خود دانید

سحر
سحر
9 months ago
پاسخ دادن به  رامین

کاش من زودتر پیامهاتون میدیدم

مهدی
مهدی
1 month ago
پاسخ دادن به  رامین

دقیقا درست می فرمایید خرید این دوربین اشتباهه

ایوب کاظمی ساری
ایوب کاظمی ساری
8 months ago

الان چند بار و به مدت چند روز ارتباط با دوربین قطع شد. و می نویسهDicive offline و وصل نمیشه .با توجه به اینکه ما درشهر دیگر ی هستیم و فعلا به دوربین دسترسی ندارم.
چکار باید کرد؟

سعید
سعید
8 months ago
پاسخ دادن به  ایوب کاظمی ساری

احتمالا در محل نصب دوربین اینترنت مودم شما تمام شده

سعید
سعید
8 months ago

به عنوان یک نصاب دوربین مداربسته در حال حاضر بهترین دوربین بیسیم در کشور برند اسفیورد هست که محاسن آن بسیار بیشتر از معایب آن هست. میشه گفت تنها گزینه مطمئن برای دوربین بیسیم

19
0
فکر شما را دوست دارم ، لطفا نظر دهیدx